De marktomvang inschatten

Tijdens innovatiefase van je startup, waarin je je product ontwikkelt, is het al erg belangrijk om een schatting van de markt te doen. Op basis hiervan maak je verdere strategische beslissingen en maak je jouw verhaal duidelijker voor investeerders.

Het begrijpen van je marktpotentieel

Zelfs als je geen externe financiering zoekt, is het begrijpen van je marktpotentieel belangrijk voor een reeks verschillende strategische beslissingen, op gebieden zoals:

  • Productontwikkeling; 
  • Partnerschap en distributie; 
  • Organisatieontwerp en vaardigheden van medewerkers. 

Innovatieve startups moeten de omvang en aard van de markt evalueren bij het regelen van meer tactische keuzes. Zoals het selecteren van een bank, een accountant of wettelijke vertegenwoordiging. 

Je uitgangspunt: ken het probleem dat je gaat oplossen 

Het uitgangspunt voor het schatten van de marktomvang is het begrijpen van het probleem dat je voor klanten oplost en de potentiële waarde die je product voor hen kan genereren. Dit is een aspect dat veel startende oprichters in de innovatiefase over het hoofd zien, omdat ze enthousiast worden over het product dat ze hebben ontwikkeld zonder na te denken hoe het hun publiek ten goede kan gaan komen. 
 
 

Is jouw startupOnze volgende uitdaging

  • Ferry Bouzidi

  • Directeur

Ken je een startup idee dat bij ons past?

Wij accepteren op dit moment nieuwe opdrachten. En belonen onze tipgevers, agenten, affiliates en andere aanbrengers voor het aanbrengen van nieuwe opdrachten.

Samenwerken?

Share via
Copy link
Powered by Social Snap