Instagram ontwikkelt bestelfunctie om bedrijven te ondersteunen

In navolging van Amerika is er vanaf nu in meerdere Europese landen een functie beschikbaar op Instagram, waarmee de consument eten bij bedrijven kan bestellen, zonder dat hij de app hoeft te verlaten. Het sociale mediaplatform gaf aan dat ook zij graag de lokale bedrijven wil steunen tijdens de lockdown.

Actieknop en bestelsticker

Instagram heeft aangekondigd dat er een nieuwe actieknop komt die ieder restaurant of ander bedrijf kan toevoegen aan haar profiel. Ook komt er een bestelsticker die bedrijven toe kunnen voegen aan hun Stories. Mensen die op de sticker klikken, kunnen vervolgens een aankoop doen via de website van het bedrijf. Op deze manier draagt ook Instagram haar steentje bij.  

Instagram vertelt dat het initiatief is ontwikkeld om bedrijven te helpen die worden geraakt door de coronacrisis. ‘’Voor veel bedrijven telt iedere verkoop op dit moment. We blijven werken aan functies die het voor hen gemakkelijker maken. En zo kunt u ook de lokale bedrijven steunen waar u om geeft.’’

”Voor veel bedrijven telt iedere verkoop op dit moment”

WhatsApp als voorganger

Het idee kwam nadat WhatsApp, een ander platform van Facebook, een nieuwe set stickers heeft uitgebracht die is ontworpen om mensen te helpen communiceren over de pandemie. Deze stickers zijn ontwikkeld om gebruikers te helpen hun gedachtes en gevoelens te kunnen communiceren.

Deze nieuwe regeling is vorige week gelanceerd in de Verenigde Staten en Canada. Inmiddels is hij dus ook al uitgerold naar Europa, met Groot-Britannie als pionier. Het is afwachten totdat Nederland volgt.

Is jouw startupOnze volgende uitdaging

  • Ferry Bouzidi

  • Directeur

Ken je een startup idee dat bij ons past?

Wij accepteren op dit moment nieuwe opdrachten. En belonen onze tipgevers, agenten, affiliates en andere aanbrengers voor het aanbrengen van nieuwe opdrachten.

Samenwerken?

Share via
Copy link
Powered by Social Snap